Jak reklamować korporację taxi minimalnym kosztem i uzyskać maksymalne rezultaty

Na rozreklamowanie Twojej korporacji taxi wcale nie musisz wydawać dużo pieniędzy. Mało tego, najskuteczniejsze formy reklamy są często właśnie darmowe.
Poznaj 6 sposobów na reklamę Twojej korporacji taxi, które pozwolą Tobie wypromować swoją firmę za darmo, bądź małym kosztem.

1. Skuteczna strona www korporacji taxi

Najlepszą i najtańszą formą reklamy jest zwyczajnie dobra strona internetowa korporacji taxi. Strona internetowa wcale nie musi być rozbudowana i droga, aby spełniała swoje podstawowe zadanie, a za pozyskanie klientów przez własną stronę www, już nic nie płacisz. Jeżeli zlecisz wykonie strony agencji reklamowej, to nie będzie to tania usługa. Niektóre firmy oferują jednak niedrogie strony internetowe robione na podstawie gotowych szablonów. Stronę internetową można zrobić również samodzielnie korzystając z kreatorów stron www dostępnych online.

Aby strona internetowa była skuteczną formą reklamy Twojej korporacji, warto zadbać o to, aby była funkcjonalna i wygodna dla użytkowników. Więcej możesz przeczytać we wpisie: 5 kroków do skutecznej strony internetowej Twojej korporacji taxi.

Koszty strony internetowej

Koszt strony www zależy od jej rozmiaru oraz od stopnia trudności jej wykonania. Najtańsza jest tzw. wizytówka, składająca się tylko ze strony głównej (zdjęcie, hasło reklamowe, krótki opis firmy oraz dane kontaktowe).

Koszt domeny zależy od jej rodzaju, np. dużo droższe są domeny kończące się na .taxi, niż domeny mało popularne. Warto zarejestrować domenę .pl, która jest rozpoznawalna i dużo tańsza niż .taxi.

Koszt hostingu (usługi zamieszczenia strony w internecie) zależy od tego jak bardzo jest strona rozbudowana oraz jak często jest wyświetlana. Utworzenie poczty e-mail w tej samej domenie może również podnieść cenę hostingu.

UWAGA:

Czytaj uważnie oferty! Często pierwszy rok korzystania z domeny i/lub hostingu jest objęty promocją a potem cena może znacząco wzrosnąć. Zdarza się również, że promocja wymaga poniesienia kosztu odnowienia domeny bądź hostingu, niezależnie od tego, czy po roku chcemy nadal korzystać z usługi.

Niektórzy wykonawcy stron www z szablonów nie mają wystarczającej wiedzy technicznej. Dlatego warto sprawdzić czy strona dobrze się otwiera na różnych urządzeniach oraz czy działają linki, przyciski i inne elementy na stronie.

2. Wysoka pozycja strony www korporacji w wyszukiwarce.

Masz już stronę www? Sprawdź czy klienci mogą ją łatwo znaleźć w wyszukiwarce.
Jeżeli klient szuka w internecie numeru telefonu, aby zamówić taksówkę i wpisuje w przeglądarce frazę np. taxi Koszalin, to ważne jest to, aby strona Twojej korporacji znalazła się na początku wyników wyszukiwania. Klient prawdopodobnie wejdzie tylko na maksymalnie pierwsze 3 strony, które się wyświetlą w wynikach wyszukiwania.

Jak sprawić aby Twoja strona www pozycjonowała się wyżej niż strony www konkurencji z Twojego miasta? Są na to 2 sposoby.

SEO Google

Pozycjonowanie SEO Google jest bezpłatne. Wpływ na pozycję Twojej strony www ma głównie tekst na stronie, więc wystarczy napisać samodzielnie bądź z pomocą przyjaciół odpowiedni tekst i podesłać go wykonawcy strony www. Jak powinien wyglądać tekst strony www?

Jest kilka zasad pisania tekstów na stronę internetową, które wpływają na to, które strony Google „lubi” bardziej i które pokazuje wyżej w wynikach wyszukiwania:

  • Nagłówek Twojej strony powinien zawierać frazę, jaką wpisują Twoi potencjalni klienci w wyszukiwarce Google, np.: taxi Koszalin, taxi Koszalin zamów online, taksówka Koszalin telefon.

Uwaga!
Hasło reklamowe które jest umieszczone na zdjęciu nie zawsze jest widoczne w wyszukiwarce! Zależy to od tego czy baner reklamowy został wykonany w programie graficznym (czyli np. photoshop, paint), czy bezpośrednio na stronie www. Tak samo elementy wpisane w logo. Jeżeli w Twoim logo występuje napis Taxi Koszalin, to powinien jeszcze znaleźć się dodatkowo w nagłówku strony internetowej.
Tekst na zdjęciu, logo lub grafice reklamowej zrobione w programie graficznym nie jest rozpoznawany przez Google.

  • Dobrze, aby pierwszy akapit tekstu na Twojej stronie www również zawierał frazę kluczową jaką często wpisują pasażerowie.
  • Słowa kluczowe powinny znaleźć się też w tekście Twojej strony www (ale też bez przesady i nie na siłę).
  • Tekst na stronie powinien być odpowiedniej długości (lepiej za długi, niż za krótki). Wówczas Google uważa, że na Twojej stronie można uzyskać wyczerpujące i bardziej wartościowe informacje.
  • Zdania na stronie www powinny być w miarę krótkie i czytelne. A tekst strony podzielony odpowiednio oznaczonymi nagłówkami (pisząc text w wordzie/libre office, nie powiększaj czcionki pisząc nagłówki tylko używaj oznaczeń: tytuł, nagłówek 1/ lub H1, nagłówek 2/ lub H2, nagłówek 3/ lub H3, które automatycznie zastosują odpowiedni rozmiar czcionki).
  • Tekst strony internetowej powinien być prosty i przyjemny do czytania. Nie używaj też skomplikowanych konstrukcji gramatycznych.

Nie:

Każde zlecenie zostanie zrealizowane przez nas bez zwłoki i sprawnie chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów z miasta Koszalina i okolic.

Tak:

Szybko realizujemy zlecenia. Zadowolenie klientów jest dla nas ważne. Działamy na terenie Koszalina i okolic.

  • Zachęcaj znajomych do wyszukiwania w Google, klikania oraz pozostania przez dłuższą chwilę na Twojej stronie internetowej. Im więcej osób wchodzi na stronę, tym lepiej! Dla Googla jest to informacja, że Twoja strona internetowa ma wartościową treść i należy ją umieścić wyżej w wynikach wyszukiwania.
  • Staraj się aby jak najwięcej (dobrych, wartościowych) stron umieszczało linki do Twojej strony internetowej. To również jest informacja dla Googla, iż warto zainteresować się Twoją stroną. Masz znajomych, którzy posiadają restaurację? Podlinkujcie wzajemnie strony. Tym sposobem pomożecie sobie nawzajem, a link do usług gastronomicznych (czy też np. hotelarskich, fryzjerskich) gdzieś na samym dole Twojej strony, nikomu nie przeszkadza.

Koszty pozycjonowania strony internetowej

Reklama Google Ads

Za to, aby Twoja strona internetowa pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania, można też zapłacić 🙂 Jak wpisujesz frazę w wyszukiwarce Google to zwykle kilka pierwszych wyświetleń to płatne reklamy.

To rozwiązanie nie jest jednak aż tak proste, jak się wydaje!
Nawet jeżeli zapłacisz za reklamę to i tak Google decyduje o tym, na którym miejscu znajdzie się Twoja strona (nie można kupić określonej pozycji).
Dodatkowo linki sponsorowane są zwykle mniej lub bardziej wyraźnie oznaczone jako reklama, a ludzie z reguły nie lubią klikać w reklamy. Użytkownik może nawet zainstalować oprogramowanie, które całkowicie blokuje reklamy.
Lepiej więc korzystać z pozycjonowania a reklamy Google Ads mogą być uzupełnieniem dobrze wypozycjonowanej strony www, jeżeli zależy Tobie na szybkim rozwoju korporacji taxi.

Koszty reklamy w wyszukiwarce Google

3. Fanpage korporacji taxi na Facebooku

Akurat w przypadku korporacji taxi strona facebookowa sprawdzi się bardzo dobrze, szczególnie jeżeli masz dużo znajomych z miasta na terenie którego działa korporacja.

Z przejazdu taksówką prawie każdy prędzej czy później chce skorzystać, niektórzy regularnie, inni okazjonalnie. Jednak praktycznie każdy Twój znajomy z miasta działania korporacji jest Twoim potencjalnym klientem! A ci którzy rzadko korzystają z przejazdów taksówką, mogą Ciebie polecać swoim znajomym.

Aby znajomi oraz znajomi znajomych korzystali z usług Twojej korporacji, powinieneś o sobie przypominać, np. poprzez regularne zamieszczanie postów na Facebooku! Znajdź w internecie kalendarz, w którym są zaznaczone wszelkie, nawet bardzo nieznane święta i rób z tej okazji drobne promocje. Może to być np. rabat na hasło z Facebooka z okazji dnia świętego Patryka, walentynek, dnia czekolady, itp. Bądź kreatywny, wklejaj ciekawe, przyciągające uwagę zdjęcia i przypominaj swoim znajomym o tym, że masz firmę taksówkową i że śledząc stronę Twojej korporacji na Facebooku można skorzystać z ciekawych promocji.

Koszt strony firmowej (fanpage-a) na Facebooku

4. Reklama Twojej korporacji Taxi na Facebooku

Jeżeli chcesz, aby reklama Twojej korporacji taxi wyświetlała się na Facebooku to możesz wykupić reklamę na określony budżet dzienny. Reklamę na Facebooku możesz tak ustawić, aby pokazywała się tylko osobom z danego obszaru geograficznego (Twoje miasto) oraz o odpowiednim profilu: np. wieku, płci, zainteresowaniach.

5. Tradycyjne ulotki, wizytówki oraz karty stałego klienta.

Ulotki, wizytówki

Tradycyjne, papierowe formy reklamy również dobrze się sprawdzą, ale pod jedynym warunkiem. Powinna się znaleźć na nich jakaś wartość dla klienta, aby klient nie wyrzucił od razu ulotki/wizytówki do kosza! Na przykład kalendarzyk na odwrocie wizytówki lub rabat za okazaniem ulotki.

Na ulotce może znajdować się również informacja o promocji przy zamawianiu taksówki przez aplikację. To jest bardzo korzystna dla korporacji forma rabatu, gdyż klient, który już raz pobierze aplikację Twojej korporacji, będzie częściej korzystał z usług, a Ty możesz zaoszczędzić na kosztach zatrudnienia kolejnej dyspozytorki.

Warto również współpracować z branżą hotelarską i gastronomiczną. Możesz np. zapytać czy możesz zostawić wizytówki w hotelu, a w zamian zaproponować umieszczenie ulotek hotelu w taksówkach.
Dodatkowo możesz oferować drobny rabat dla gości hotelu, np. na komputerze recepcjonistki może być uruchomiona aplikacja do zamawiania taxi (skrót na pulpicie) z ustawioną stała zniżką dla konta recepcjonistki w systemie taxi, tak aby goście hotelu otrzymywali specjalny rabat.

Karty stałego klienta

Możesz wręczyć karty stałego klienta oraz pieczątki kierowcom i uzgodnić, iż po zapełnieniu karty można odebrać drobny upominek w siedzibie korporacji (np. zabawny kubek z logo korporacji wypełniony cukierkami) lub wprowadzić np. zniżkę 50% na 10-ty przejazd na terenie miasta (wszelkie rabaty warto ustalić wcześniej z kierowcami).

Informacje o tego rodzaju promocjach koniecznie zamieszczaj również na Facebooku!

6. Promocje naliczane przez system taxi

Niektóre systemy taxi umożliwiają naliczanie punktów, zleceń promocyjnych itp. na koncie klienta (zobacz: KOMBO System Taxi). Wykorzystanie systemu do pilnowania rozliczeń promocyjnych odciąża kierowców (nie muszą przybijać pieczątek) i jednocześnie daje gwarancje, iż klienci będą mogli skorzystać z promocji.

Informacja o dostępnych promocjach pojawi się dyspozytorce podczas wysyłania zlecenia lub klientowi w aplikacji do zamawiania taxi. Po zamówieniu zlecenia promocyjnego kierowca zaraz po odebraniu zlecenia zostanie poinformowany o tym, iż klient korzysta z promocji na ekranie aplikacji kierowcy wraz ze szczegółami kursu.

Promocje mogą być naliczane dla wszystkich klientów, lub tylko dla tych którzy korzystają z aplikacji (ci drudzy mogą sprawdzać w aplikacji jakie mają dostępne promocje).

Przeczytaj więcej o zleceniach promocyjnych tutaj: promocje dla pasażerów.

Podsumowanie

Wybierz na początek 1-2 metody i bądź cierpliwy. Pozycjonowanie strony wymaga trochę czasu, podobnie jak wyrobienie sobie marki i zdobywanie klientów poprzez polecenie.

Czekając na efekty Twojej pracy cały czas utrzymuj wysoki poziom usług oraz bądź wytrwały i konsekwentny w działaniach marketingowych. Udostępniłeś posta na Facebooku i nikt nie odpowiedział, nie skorzystał z promocji? Poszukaj przyczyny – być może opublikowałeś post w porze kiedy mało osób jest przy komputerze, albo zdjęcie jakie wybrałeś nie zachęciło do przeczytania całości posta.

Pamiętaj również o dobrym kontakcie z kierowcami Twojej korporacji, gdyż to od nich w dużym stopniu zależy zadowolenie klienta. Kierowcy również mogą zachęcać klientów do korzystania z promocji, musisz ich jednak wtajemniczyć w Twój plan pozyskiwania nowych klientów i zmotywować 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *