W prawie każdej polskiej sieci telefonicznej dostępne są kody przekierowań pozwalające w łatwy sposób za pomocą klawiatury telefonu uruchomić przekierowania. Aby przekierować połączenia wystarczy „zadzwonić” na jeden z podanych niżej kodów.
W telefonii stacjonarnej numer wpisujemy normalnie po podniesieniu słuchawki i usłyszeniu sygnału. W sieciach komórkowych wpisujemy cały kod z klawiatury numerycznej a następnie wykonujemy akcje zadzwoń (naciskamy słuchawkę w celu nawiązania połączenia z wpisanym numerem).
W poniższych przykładach „numer_telefonu” należy zamienić na numer telefonu na jaki chcemy zlecić przekierowanie.
Zawsze przekieruj
Uruchomienie bezwarunkowego przekierowania połączeń powoduje, iż każda rozmowa jest przekierowywana na podany numer, nawet jeżeli nasz telefon jest wyłączony, bądź wyciągniemy z niego kartę SIM.
Rozwiązanie to sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku przekierowywania linii telefonicznych stacjonarnych oraz telefonów komórkowych na numer internetowej centrali VoIP. Przekierowanie na numer internetowej centrali VoIP jest wykorzystywane, jeżeli korporacja Taxi korzysta z internetowego systemu taxi. Wówczas dzięki takiemu przekierowaniu połączenie telefoniczne jest zamieniane na połączenie internetowe VoIP. W przypadku abonamentu „za darmo na stacjonarne” nie płacimy dodatkowo za takie przekierowanie a zyskujemy nowe funkcjonalności centrali VoIP, takie jak np. podpowiedzi ostatnich adresów klienta na podstawie jego numeru telefonu do szybkiego wyboru, realizację wielu jednoczesnych połączeń przychodzących oraz nagrywanie rozmów.
Aktywacja
*21*numer_telefonu#
Dezaktywacja
#21#
Sprawdzenie
*#21#
Numery skrócone (AUS), infolinie i ISDN.
Gdyby powyższe kody nie zadziałały, spróbuj przed numerem telefonu dodać kod operatora. Na przykład w sieci Orange:
*21*1033numer_telefonu#
W przypadku ISDN może być również potrzebne podanie numeru telefonu, którego przekierowanie dotyczy tzw. MSN.
*21*numer_MSN*numer_telefonu#
Korporacja taxi bez dyspozytorni?
Zaoszczędzić na kosztach dyspozytorni!
Telefoniczne przyjmowanie zleceń przez kierowców w wybranych porach dnia lub 24h/7d.
Przekieruj, gdy nie odbieram
Przekierowanie warunkowe, gdy nie odbieramy, przekieruje rozmowę na podany numer telefonu, dopiero po upływie pewnego czasu (zazwyczaj 30 sekund).
Przekierowanie takie może być przydatne w małych korporacjach pracujących wyłącznie na telefonach komórkowych. Po ustawieniu przekierowania, gdy jedna osoba nie będzie w stanie przyjąć zlecenia, osoba zapasowa może odebrać połączenie.
Aktywacja
*61*numer_telefonu#
Dezaktywacja
#61#
Sprawdzenie
*#61#
Przekieruj, gdy nie osiągalny
Przekierowanie warunkowe, gdy nie osiągalny, przekieruje rozmowę na podany numer telefonu dopiero wtedy, gdy nasz telefon komórkowy jest poza zasięgiem lub zostanie wyłączony.
Przekierowanie takie może być przydatne w małych korporacjach pracujących wyłącznie na telefonach komórkowych. Po ustawieniu przekierowania, gdy jedna osoba nie będzie w stanie przyjąć zlecenia, osoba zapasowa może odebrać połączenie.
Aktywacja
*62*numer_telefonu#
Dezaktywacja
#62#
Sprawdzenie
*#62#
Przekieruj, gdy zajęty
Przekierowanie warunkowe, gdy zajęty, przekieruje rozmowę na podany numer telefonu dopiero wtedy, gdy prowadzimy aktualnie rozmowę.
Przekierowanie takie może być przydatne w małych korporacjach pracujących wyłącznie na telefonach komórkowych. Po ustawieniu przekierowania, gdy jedna osoba nie będzie w stanie przyjąć zlecenia, osoba zapasowa może odebrać połączenie.
Aktywacja
*67*numer_telefonu#
Dezaktywacja
#67#
Sprawdzenie
*#67#
Wyłączenie połączeń oczekujących
Zdarza się, iż powyższy kod przekierowania gdy zajęty nie działa, ponieważ zamiast przekierowania podczas rozmowy jesteśmy informowani sygnałem dźwiękowym o nadejściu kolejnego połączenia. Oznacza to, że mamy uruchomioną usługę połączeń oczekujących. W takim przypadku usługę taka należy wyłączyć kodem #43#.
Podsumowanie
Przedstawione kody pozwalają na bardzo szybką zmianę ustawień przekierowań bez potrzeby kontaktów z operatorem. Kody dają natychmiastowy efekt, a realizacja zlecenia przekierowania przez infolinie może zająć nawet do 24 godzin. Dlatego też całe kody (wraz z numerem telefonu, na który przekierowujemy) warto dodać do swojej książki telefonicznej, dzięki czemu wystarczy wybrać go z listy i zadzwonić, a operacja zmiany przekierowania zostanie wykonana bez potrzeby przypominania sobie kodu i numeru telefonu na jaki chcemy przekierować.
Korporacja taxi bez dyspozytorni?
Zaoszczędzić na kosztach dyspozytorni!
Telefoniczne przyjmowanie zleceń przez kierowców w wybranych porach dnia lub 24h/7d.